söndag 15 februari 2015

Syftet

Här i min trevande början hade jag för ett ögonblick glömt syftet med den här bloggen:) Varför vi gör det här bloggandet är för att reflektera och kommunicera följande punkter:
  1. Jag ska reflektera över mitt läraruppdrag och kommunicera det med hjälp av IKT-verktyget Blogger.
  2. Reflektera över min egna utvecklingen som pedagog samt över den pedagogiska verksamhetens behov av utveckling kopplat till utvecklingsarbetet.
  3. Reflektera över bloggen som IKT-verktyg i rollen som lärare.
Så nästa inlägg jag gör kommer vara full av reflektioner:) Förhoppningsvis ska jag i alla fall börja analysera mig själv i min lärarroll och de IKT-verktyg vi har till vår hjälp.

3 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Hoppas du haft ett skönt lov!!
    Härligt att du hittat rätt i ditt utvecklingsarbete. Jag har också lyckats fokusera på vad jag verkligen vill förändra och ska börja i veckan som kommer. Känner dock att jag kanske borde "rådgöra" med min handledare först.... men det kanske går att ändra allteftersom. Lycka till med "reflekterandet" ;)
    Vi ses i veckan :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt att du är igång med din blogg. Jag har äntligen lyckats med min.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Att så tydligt belysa syftet med bloggen var nog ett bra inslag som jag tänker lånar från dig. Jag tänker både eftersom detta är en offentlig /öppen blogg dit alla även de utan insyn i våra pedagogiska värld, våra begrepp och arbetsmetoder kan söka sig för information. Det skrivna ordet är ett starkt verktyg vilket gör att en blogg som denna skulle kunna utveckla diskussionstrådar rörande ämnen som vi kanske inte från början tänkt oss. Jag inser behovet av att ständigt påminna sig om faktum att ALLA har tillgång till dessa bloggreflektioner. Nu gäller det att öva på att se texten ur andras perspektiv, inte bara min egen "snäva" verklighet.

    Ser framemot att bolla tankar och upplevelser med dig och resten av gruppen under våren.

    SvaraRadera